31.12.13 – Takk for oss!

Screenshot 2013-12-17 12.46.25Språkåret 2013 er over, og språkkalenderen  er fullført med 365 innlegg. Vi håper at leserne våre har lært noe nytt, blitt litt sinte på oss, begynt å lure litt – og kanskje sjekket noen bakgrunnsfakta et par ganger. Vi håper også at vi har klart å få deg til å smile minst én gang, til å nikke ganske ofte og til å snakke litt om språk.

Vi håper du vil bruke 2014 til å si imot når noen kommer med en gammel språkmyte, til å reflektere mer over hva som er sært med norsk og nordmenn og, ikke minst, til å ha høy toleranse for at jobben med å lære seg norsk som andrespråk kan være svært utfordrende. Takk for at vi har fått lov til å dele kunnskapene våre om verdens mest fascinerende tema, språk, med dere.

Olaf Husby, Heidi Helgå, Jaques Koreman, Kjell Heggvold Ullestad, Jardar Eggesbø Abrahamsen, Sissel Nefzaoui, Solvor Husby,
Institutt for språk og litteratur, NTNU

About H-O-J-K

Heidi Borghild Helgå. universitetslektor i norsk for utlendinger; Olaf Husby, førsteamanuensis i anvendt språkvitenskap; Jacques Koreman, professor i fonetikk; Kjell Heggvold Ullestad, universitetslektor i norsk for utlendinger

Posted on 31/12/2013, in HH, JK, KHU, OH. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Takk til dykk òg, har hatt det morosamt med språkkalenderen heilt frå eg høyrte om han på praksisplassen min ved NTNU i januar og til i dag. God jul og godt nytt år!

  2. Takk for et fint år med språkkalenderen! I morgen skal jeg kjøpe meg «Norsk etymologisk ordbok» for å ha noe å trøste meg med nå når det ikke kommer flere innlegg i denne bloggen 🙂 Jeg ga den til min datter i julegave og håpet jeg kunne låne den når hun var ferdig med den. Men den er tykk….

  3. Tusen takk for den interessante, morsomme, lærerike og spennende kalenderen dere lagde. Den har jeg lest med stor glede. 🙂 Hilsen lærer i norsk som andrespråk

  4. Tusen takk! Det var alltid spennende å lese litt mer om norskspråket. Jeg har tatt norskkurser men bloggen deres var enda bedre 🙂

Legg igjen en kommentar